Langkawi FM Live Streaming

VoCasts - Listen Live Radio Watch Free Tv Streaming: Langkawi FM Live Streaming

Langkawi FM Live Streaming

Langkawi FM Live Streaming|VoCasts - Internet Radio Internet Tv Free ,Collection of free Live Radio And Internet TV channels. Over 2000 online Internet Radio
Now You Listen Radio Langkawi FM, For More Info Visit Radio Website
Ganre: Malaysia, Talk, Radio Rtm
For More Radio From Malaysia Click HERE
Langkawi FM ialah sebuah stesen radio tempatan dijalankan oleh Radio Televisyen Malaysia. Ia bersiaran dari Tingkat 2, Bangunan Tabung Haji dari jam 06:00 hingga 00:00. Ia menyiarkan berita tempatan, muzik Malaysia dan rancangan-rancangan dalam Bahasa Inggeris dari jam 13:00 hingga 18:00. Ia boleh didengari melalui 104.8 MHz dari Gunung Raya dan melalui internet dalam laman webnya.


Sejarah Langkawi FM bermula dengan cadangan penubuhan Radio Pelancongan Langkawi oleh Jemaah Menteri pada 25 Ogos 1993.

Siaran pertama dari Radio 3 Langkawi adalah pada 1 November 1993 yang bertapak di Pejabat Penerangan Daerah, dilancarkan oleh wakil Pegawai Daerah Langkawi.

Pada 12 Disember 1994, stesen Radio 3 Langkawi berpindah ke Tingkat 2, Bangunan Tabung Haji. Radio 3 Langkawi dikenali sebagai Radio Pelancongan Langkawi dalam satu upacara pelancaran muka baru di Dewan Pameran Antarabangsa Mahsuri yang diadakan pada 27 Mei 1996.

Radio Pelancongan Langkawi telah menerima pelbagai anugerah dan akhirnya radio ini sekali lagi bertukar nama ke Radio Malaysia Langkawi pada pertengahan tahun 2002 bersama-sama dengan stesen-stesen RTM yang lain.

Search Tag: Malaysia Radio Online, Malaysia Radio Streaming, Malaysia Radio Broadcaster,Listen Live Malaysia Radio, Malaysia Radio Stations,Live Malaysia Radio, Stream Online Malaysia  Radio,  Langkawi FM Live Streaming, Live Langkawi FM , Listen Online
 Langkawi FM