THR Raaga - Aaha Siranta Isai! Live Streaming

VoCasts - Listen Live Radio Watch Free Tv Streaming: THR Raaga - Aaha Siranta Isai! Live Streaming

THR Raaga - Aaha Siranta Isai! Live Streaming

THR Raaga - Aaha Siranta Isai! Live Streaming|VoCasts - Listen  Live Radio Watch Free Tv Streaming
Now You Listen Radio THR Raaga, For More Info Visit Radio Website
Ganre: Malaysia, Talk, Tamil. Astro Radio
For More Radio From Malaysia Click HERE

THR Raaga (dahulu dikenali sebagai Time Highway Radio) merupakan stesen radio berbahasa Tamil no-1 di Malaysia. Ia diasaskan pada tahun 2005 apabila Radio Networks membeli Time Highway Radio.Ia menjadi saluran radio swasta berbahasa Tamil yang pertama dan satu-satunya di Malaysia.

THR memulakan siaran ujian pada malam 31 Ogos 1994 (Hari Kebangsaan ke-37) pada frekuensi 99.3 MHz dari tapak pemancar Gunung Ulu Kali memancarkan negeri Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Pahang Barat. Ia dikawal dari sebuah studio disewa dari Radio Televisyen Malaysia di bangunan Angkasapuri, Kuala Lumpur. Pada 9hb September dengan tepatnya pukul 3:00 petang, secara simbolik sejajar dengan frekuensi '99.3', THR rasminya memulakan siaran, beroperasi dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris 24 jam sehari dalam formula 80:20 - 80% masa siaran dalam Bahasa Inggeris, 20% dalam Bahasa Malaysia. Ia juga stesen kedua di Malaysia untuk bersiaran tanpa henti selepas Klasik Nasional (pada masa itu dikenali sebagai Radio 1), dan dilakukan sangat betul pada hari pertama penyiaran.

THR memaparkan beberapa deejay terhebat dalam industri penyiaran negara, kebanyakkanya akan kemudian bersambung dengan stesen lain dalam penyiaran radio Bahasa Inggeris.

Setahun kemudian pada tahun 1995 THR meluaskan kawasan pemancaran pemyiaran ke Negeri Sembilan, Melaka dan Johor, penyiarannya boleh juga didengari di Singapura; pada satu titik THR membuktikan ia sangat popular manakala stesen Singapura merasa terancam oleh kadar mencemaskan dimana pendengar-pendengar berubah ke stesen tersebut. Best 104 juga mula merasa kehangatan dan memutuskan untuk 'serang balas' dengan meluaskan penyiarannya ke Kuala lumpur pada tahun 1995 dan persaingan pendengar Bahasa Inggeris ialah keras dengan stesen radio Bahasa Inggeris Radio Televisyen Malaysia iaitu Traxx FM (pada masa itu dikenali sebagai Radio 4).

Pada tahun 1996, THR berpindah ke studio sendirinya di Aras 10 dari Wisma TIME, Jalan Tun Razak, berdekatan dengan hati pusat bandaraya Kuala Lumpur. Tahun yang sama menyaksikan perluasan kawasan penyiaran ke negeri-negeri Utara iaitu Perak, Pulau Pinang, Kedah dan Perlis.

Thr Raaga mempunyai 1.748 ribu pendengar setiap minggu meningalkan jauh persaingnya, Minnal FM (Stesen radio berbahasa tamil milik kerajaan). Slot Kallakal Kalai dianugerahkan Malaysia no-1 Breakfast show oleh Nelson Survey.

THR telah dimiliki oleh AMP Radio Networks pada tahun 2005 dan memaparkan rancangan Bahasa Tamil (THR Raaga) dan Bahasa Malaysia (THR Gegar) di sebelah Pantai Timur. All Asia Broadcast Centre (astro) Frekuansi
99.3 MHz dari tapak pemancar Gunung Ulu Kali memancarkan Selangor, Kuala Lumpur, Pahang Barat dan Perak Selatan
101.5 MHz dari tapak pemancar Gunung Telapak Burok memancarkan Negeri Sembilan.
99.7 MHz dari tapak pemancar Gunung Ledang memancarkan Melaka dan Johor Utara. Frekuensi asal 99.6 MHz, ditukar pada 1996
103.7 MHz dari tapak pemancar Gunung Pulai memancarkan Johor Selatan, Singapura dan Kepulauan Riau
102.0 MHz dari tapak pemancar Changkat Rembian memancarkan Perak Selatan. Pemancar ini kini digunakan oleh Era.
97.9 MHz dari tapak pemancar Gunung Keledang memancarkan Perak Tengah , Lembah Kinta (Ipoh), Cameron Highlands dan sebahagian barat daya Kelantan (Gua Musang)
102.1 MHz dari tapak pemancar Bukit Larut memancarkan Taiping, Perak Utara dan Hulu Perak (Gerik)
99.3 MHz dari tapak pemancar Bukit Penara, memancarkan Pulau Pinang
102.4 MHz dari tapak pemancar Gunung Jerai, memancarkan Kedah, Pulau Pinang dan Perlis
101.9 MHz dari tapak pemancar Gunung Raya memancarkan pulau Langkawi dan Perlis.

 Search Tag: Malaysia Radio Online, Malaysia Radio Streaming, Malaysia Radio Broadcaster,Listen Live Malaysia Radio, Malaysia Radio Stations,Live Malaysia Radio, Stream Online Malaysia  Radio, THR Raaga Live Streaming, Live THR Raaga , Listen Online
THR Raaga, THR Raaga capsule online