MiriFM Live Streaming

VoCasts - Listen Live Radio Watch Free Tv Streaming: MiriFM Live Streaming

MiriFM Live Streaming

MiriFM Live Streaming|VoCasts - Internet Radio Internet Tv Free ,Collection of free Live Radio And Internet TV channels. Over 2000 online Internet Radio
Now You Listen Radio MiriFM, For More Info Visit Radio Website
Ganre: Malaysia, Talk, Rtm Radio
For More Radio From Malaysia Click HERE

RTM Miri yang dibina dengan harga berjumlah RM 2.8 Juta telah dirasmikan pembukaannya oleh Y.A.B. Allahyarham Tun Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia pada tanggal 2 September 1975.
Kedudukan RTM Miri yang terletak di atas bukit dan menghala ke Laut Cina Selatan menghasilkan suatu pemandangan yang cukup indah dan mempersonakan. Pemandangan yang cukup indah ini diserikan lagi dengan siapnya Marina Bay kelak yang menjadi lambang Bandaraya Miri, Bandaraya Peranginan.
RTM Miri mula dibina pada awal tahun 1972 dan telah siap pembinaannya dua tahun kemudian. Kerja-kerja pemasangan alat-alat siaran dan teknikal walaupun rumit, telah dapat dilaksanakan mengikut jadual, berkat pengalaman dan kesungguhan yang dimilikki oleh pegawai-pegawai RTM Sarawak.
RTM Miri adalah stesen kawasan ketiga selepas Stesen RTM Limbang (1971) dan Stesen RTM Sibu (1974). Stesen ini mempunyai dua bangunan berasingan – Bangunan Penyiaran dan Bangunan Stesen Pemancar. Bangunan Penyiaran menempatkan ruang-ruang pejabat untuk pegawai-pegawai dan kakitangan pentadbiran / akaun, rancangan / pemberita dan kejuruteraan. Ia juga dilengkapi dengan empat buah studio, sebuah Bilik Kawalan Pusat, sebuah Bilik Perpustakaan/Rakamkhanah dan sebuah Auditorium yang boleh memuatkan seratus orang penonton. Juga terdapat sebuah kabin dan menara aerial Alat Pemancar TV dan FM serta kemudahan lain.
Memandangkan pemancaran siaran melalui Gelombang Sederhana (MW) tidak digunakan lagi maka Bangunan Stesen Pemancar RTM Miri digunakan untuk menempatkan peralatan – peralatan lama.
RTM Miri mempunyai bilangan kakitangan lebih 70 orang.
RTM Miri menyiarkan siaran tempatannya 12 jam sehari iaitu dari pukul 8.00 pagi hingga 9.00 malam dalam empat perkhidmatan bahasa iaitu Bahasa Melayu, Bahasa Mandarin, Bahasa Iban dan Bahasa Kayan/Kenyah menerusi saluran Miri FM.

Search Tag: Malaysia Radio Online, Malaysia Radio Streaming, Malaysia Radio Broadcaster,Listen Live Malaysia Radio, Malaysia Radio Stations,Live Malaysia Radio, Stream Online Malaysia  Radio, MiriFM  Live Streaming, Live MiriFM  , Listen Online
MiriFM